De opdracht van Blue Hawks was even eenvoudig als interessant. Hoe kunnen de kansen, die de verandering van het kanaalgebruik met zich meebrengen, optimaal worden benut.
Dat een groot deel van de leden de website al vrijwel niet meer gebruikten voor het lezen van het laatste nieuws, was een ontwikkeling die al langer gaande was. Toch werd de website nog altijd vooral gebruikt om nieuws te publiceren en werd daar op de homepage zelfs prominent ruimte voor beschikbaar gemaakt. En niet altijd was dat nieuws even actueel. Dat werkte juist averechts voor de doelgroep die de website nog wél bezocht. Want de leden mochten misschien wel nieuwe kanalen hebben gevonden, voor de potentiële nieuwe leden is de website nog altijd de belangrijkste informatiebron.
In één oogopslag je al welkom voelen!
En zo diende een nieuwe kans aan. Want als de homepage van de clubwebsite niet meer in hoefde te worden gezet als nieuwspagina, kon deze juist worden ingezet om nieuwe leden binnen te halen. Die richting en focus gaf een duidelijke basis voor optimalisatie. Vooral in een tijd waarin mensen informatie steeds vluchtiger tot zich nemen. Op zoek naar een nieuwe sport of club is het van belang om nieuwe mensen in korte tijd te kunnen binden. In één oogopslag je al welkom voelen!
Dat had niet alleen gevolgen voor de indeling en het uiterlijk van de website, maar voor een belangrijk deel ook voor de inhoud. De uitkomst is heel verfrissend geworden. De focus op ledenwerving komt tot uiting in verschillende prominente onderdelen op de website. Verdeeld over verschillende blokken krijgt Blue Hawks hiermee de kans om zich optimaal te presenteren. Blue Hawks is een vereniging voor iedereen en laat dat graag aan iedereen weten.